Ahoj! Dobrý den. Rádi vám podrobněji představíme náš projekt „Radostné děti“. Tento projekt vznikl z touhy vytvořit prostředí, kde mohou děti zažít svobodné a přirozené vzdělávání, propojené s hlubším poznáváním světa kolem nás. Zaměřujeme se na to, aby děti nejen získávaly vědomosti, ale aby také poznávaly sebe samy, své emoce a hranice, a zároveň si uvědomovaly své místo v okolním světě.

Jedním z klíčových prvků našeho přístupu je objevování okolí Prahy, zejména parků a přírodních lokalit. Děti budou mít pravidelnou příležitost trávit čas venku, kde se učí nejen prostřednictvím tradičních metod, ale i skrze přímý kontakt s přírodou. Během těchto venkovních výprav se děti učí vnímat a respektovat své okolí, rozvíjet své fyzické dovednosti a zároveň posilovat vztah k přírodě.

V rámci projektu se soustředíme na výuku, která je napříč obory propojena a kterou vnímáme jako efektivní způsob, jak dětem zprostředkovat komplexní pochopení světa. To zahrnuje i různé formy poznávání Prahy – děti budou objevovat zajímavá místa, poznávat historii a kulturu města a rozvíjet svůj smysl pro orientaci a odpovědnost za své prostředí.

Důraz klademe také na vnímání a porozumění emocím. Děti se učí, jak rozpoznávat a vyjadřovat své pocity, jak respektovat hranice druhých a jak konstruktivně řešit konflikty. Tento socio-emoční rozvoj považujeme za zásadní pro jejich budoucí život a mezilidské vztahy. Skrze hry, skupinové aktivity a diskuse vedeme děti k tomu, aby si uvědomovaly, jak jejich chování a emoce ovlivňují je samé i ostatní kolem nich.

Naše metoda kombinuje svobodu a strukturu – děti mají prostor pro vlastní iniciativu a zároveň jasné hranice, které jim pomáhají cítit se bezpečně. Každodenní vzdělávání v menší skupině umožňuje individuální přístup, který je přizpůsoben potřebám a tempu každého dítěte.

Chtěli bychom zdůraznit, že náš projekt není namířen proti místním školám nebo pedagogům. Víme, jak je někdy náročné doma zvládnout jedno, dvě, nebo tři děti. Proto si uvědomujeme, jak složité musí být pro jednoho dospělého zvládnout třídu s 25 nebo 30 dětmi. Naším cílem je nabídnout alternativu, která dětem umožní růst v prostředí, kde mohou dostat více individuální pozornosti a podpory.

Projekt „Radostné děti“ zahajujeme 9. září 2024 na adrese Dětská 3, Praha 10. Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na tel: 773 234 646 nebo na email: metaculture.cz@gmail.com.. Můžete nás také osobně navštívit ve čtvrtek 5. září a v pátek 6. září od 10:00 do 12:00 nebo od 15:00 do 19:00 v prostorách Sklep. Tam se můžete seznámit s námi, prohlédnout si prostory a zeptat se na cokoliv, co vás zajímá, nebo sdělit svá očekávání.

Informace pro rodiče

Provozní doba:

Náš program „Radostné děti“ je určen pro předškolní děti od 5 let, a po individuální domluvě i pro děti od 4 let, a také pro děti z prvního stupně základní školy. Program probíhá od pondělí do pátku, vždy od 9:00 do 15:00. Janča, která se bude o děti starat, bude na místě už od 8:45, aby se vše pohodlně rozběhlo. Začínáme v 9:00 záměrně, protože věříme, že je důležité, aby dítě mělo čas se dobře vyspat a nasnídat. Brzké vstávání je často proti přirozenému biorytmu dítěte, což může vést k tomu, že během dne pospává a není schopné plně vnímat svět kolem sebe.

Školné:

Školné pro náš program činí 9 000 Kč měsíčně (bez stravného), přičemž tato částka je určena při docházce 5 dní v týdnu. Pokud děti navštěvují program méně často, školné se poměrově upravuje podle počtu dnů v týdnu.

Školní rok trvá 10 měsíců, přičemž školné se hradí na půl roku dopředu, tedy na 5 měsíců. Celková částka na půl roku je tedy 45 000 Kč (9 000 Kč x 5 měsíců).

Platbu je možné rozdělit do dvou splátek. První splátku 22 500 Kč je třeba uhradit k 9. září, druhou splátku 22 500 Kč k 9. říjnu.

Poměrové školné pro září:

5 dní v týdnu: 9 000 Kč
4 dny v týdnu: 7 200 Kč (poměrově vypočítáno jako 4/5 měsíce)
3 dny v týdnu: 5 400 Kč (poměrově vypočítáno jako 3/5 měsíce)
Pokud se rozhodnete pro zkušební období v září, můžete si program vyzkoušet, a pokud se rozhodnete pokračovat, bude školné za září započítáno do celkového školného podle počtu dní docházky.

Prázdniny:

V červenci a srpnu rodiče školné neplatí, protože během těchto měsíců neprobíhá běžná výuka. Abychom však zajistili kontinuitu programu a umožnili pedagogům přípravu na další školní rok, doporučujeme dobrovolný příspěvek ve výši 4 500 Kč za každý měsíc. Tento příspěvek je doporučený, ale dobrovolný, a slouží k pokrytí nákladů na přípravu a údržbu programu během prázdnin. Rodiče, kteří se rozhodnou tento příspěvek uhradit, pomohou zajistit, že pedagogové budou mít stabilní podporu i během prázdninového období.

Počet dětí:

Maximální kapacita našeho projektu je 8 dětí, což nám umožňuje zajistit individuální přístup a kvalitní péči pro každé dítě.

Domácí vzdělávání:

„Radostné děti“ je forma individuálního domácího vzdělávání. Pokud vaše dítě navštěvuje mateřskou školu nebo základní školu, je třeba se domluvit s vedením na možnosti této formy vzdělávání. Rádi vám s tímto procesem pomůžeme, a většina MŠ a ZŠ je k tomu velmi vstřícná.

Zakladetelé, průvodci

Daniel Dvořák

Mohu nabídnout zkušenosti v oblasti vzdělávání, prevence a sociální práce. V současné době vedu spolek Metaculture, z.s., kde se soustředím na propojení sociálních, pedagogických a uměleckých činností. Vedle toho působím jako kouč v Mamaloca, kde se věnuji individuálnímu rozvoji klientů.

Moje profesní cesta začala prací jako streetworker a povodňový koordinátor, kde jsem se zaměřoval na přímou pomoc lidem v krizových situacích. Později jsem působil jako pedagog ve Středisku výchovné péče a Diagnostickém ústavu pro mládež, kde jsem pracoval s dětmi a mladistvými s výchovnými problémy.

Již deset let vedu tábory zaměřené na témata, která rezonují ve společnosti, a seberozvojové tábory pro mládež, kde pracujeme na zvládání strachů a zpracování minulosti. Tyto aktivity podporují radost ze života a celkový rozvoj mladých lidí.

Mám také zkušenosti s vedením nízkoprahových zařízení a koordinací lektorů v Diecézní charitě Brno. Během této doby jsem se věnoval přípravě a realizaci vzdělávacích programů pro pedagogy, rodiče i děti.

Vystudoval jsem sociální pedagogiku na Univerzitě Hradec Králové a speciální pedagogiku na Masarykově univerzitě v Brně. Absolvoval jsem několikaletý sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik, školení v koučinku a získal certifikace jako instruktor vodních sportů a sportovní masér. Rovněž jsem pracoval na telefonní krizové lince, kde jsem poskytoval podporu lidem v akutní nouzi.

Ve volném čase jsem se věnoval skautingu, kde jsem dlouhodobě vedl skupiny dětí a mládeže. Nyní je mým koníčkem socio-emoční vzdělávání dětí, které považuji za klíčové pro jejich rozvoj empatie, sebeuvědomění a efektivní komunikace. Tento přístup integruji do všech svých aktivit, abych podpořil harmonický rozvoj dětí a jejich schopnost zvládat výzvy moderního světa.

Jana Jaklínová

Mám osm let praxe s dětmi různých věkových kategorií a čtyři roky praxe s vedením dětských kroužků. V poslední letech jsem pracovala zejména v soukromých mateřských školách, a aktuálně bych se ráda rozvíjela v oblasti domácího vzdělávání. Mé původní zaměření je ekonomické, ale již při studiích na Vysoké škole ekonomické jsem začala pracovat s dětmi předškolního věku. Po absolvování školy jsem se spíše náhodou dostala k práci učitelky v mateřské škole, a na dlouhé roky jsem v tomto oboru zůstala. Za danou dobu jsem absolvovala mnoho seminářů v oblasti dramatické výchovy, logopedie, jógy a práce s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Dále jsem vystudovala Střední pedagogickou školu Futurum v Praze (obor Předškolní a mimoškolní výchova a vzdělávání). Jsem též akreditovaný průvodce Prahou i v zahraničí. Aktivně se věnuji jazykům, tanci a hudbě.